kan je de batterij in led lichtjes op zon energie vervangen?

Na de winter werken ze niet weer, welke batterijen kan je daarvoor gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je dat je in plaats van batterijen een soort van zonnepaneeltje op je lampje bouwt, waar dan de energie vandaan gehaald wordt?
De enige praktische oplossing zou zijn: een zonnepaneel op het dak van het huis plaatsen, en oplaadbare batterijen regelen. Je kunt dan van de opgewekte zonne-energie je batterijen laden, en die in je lichtjes doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen, ik heb gewone eenvoudige led lichtjes die in de tuin staan en die werken nu niet meer, waarschijnlijk is de batterij kapot na de winterperiode
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ze het beste voor de winter naar binnen halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt deze gewoon vervangen.in principe door elk model,met de zelfde spanning. Deze kun je meestal zien door de tekst,of het aantal ribbels in de accu.
Per ribbel is dat 1,2 volt. Over hè algemeen zijn dit simpele 1,2 volt accu's.
Het probleem is meestal : hoe krijg ik het apparaat open.
Sukses
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er een gewone batterij in geplaatst en die werkt nu dag en nacht, dus niet goed, is de batterij op dan geen licht meer, ik moet er waarschijnlijk een oplaadbare batterij in plaatsen

Antwoorden (1)

Meestal zitten daar gewone oplaadbare batterijen in. Die kun je eruit halen en in een lader weer opladen. Daarna zijn ze weer gewoon te gebruiken en worden ze door de zonnecollector weer opgeladen.