Hoe bouw ik elke functie om naar een computerspel?
Samen met een vriend van me willen wij een oude auto ombouwen naar een soort racesimulator. Dit wil zeggen dat je, vrij logisch, met je stuur stuurt, met je gas gas geeft etc. Ook willen wij de schakelpook laten werken (mbv druksensoren en een arduino die kijkt of je de pook een versnelling hoger of lager hebt gezet en dat omzet in computertaal.) Nu wil ik graag weten of je (en zo ja, hoe je) via de arduino die we verbinden met een computer een racespel kan aansturen. Wat ik graag wil weten is of het mogelijk is dat je bijvoorbeeld als je de knop van het licht op het dashboard omdraait dat het licht in het spel ook aangaat. (stel voor dat die knop in het spel "L" is dat de arduino meet dat je de knop omgedraait hebt en dat hij op "L" "drukt", waardoor het licht in het spel aangaat. Verder wil ik graag weten of je kunt doseren. Hiermee bedoel ik het gas. Op het toetsenbord zit namelijk geen knopje ofzo waarmee je kunt doseren, het is aan of uit.
Sorry voor de onoverzichtelijke brij van woorden, ik hoop dat u het snapt :)
Waarschijnlijk hebben jullie wel een aantal jaren plezier van dit project.
Maar laat je die pret niet afnemen door anderen het te laten doen.
Zoek het vooral zelf uit.
De reis is leuker dan het einddoel.
dan deed ik het zelf en ging zelf met de eer strijken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.