Hoe bouw ik elke functie om naar een computerspel?

Samen met een vriend van me willen wij een oude auto ombouwen naar een soort racesimulator. Dit wil zeggen dat je, vrij logisch, met je stuur stuurt, met je gas gas geeft etc. Ook willen wij de schakelpook laten werken (mbv druksensoren en een arduino die kijkt of je de pook een versnelling hoger of lager hebt gezet en dat omzet in computertaal.) Nu wil ik graag weten of je (en zo ja, hoe je) via de arduino die we verbinden met een computer een racespel kan aansturen. Wat ik graag wil weten is of het mogelijk is dat je bijvoorbeeld als je de knop van het licht op het dashboard omdraait dat het licht in het spel ook aangaat. (stel voor dat die knop in het spel "L" is dat de arduino meet dat je de knop omgedraait hebt en dat hij op "L" "drukt", waardoor het licht in het spel aangaat. Verder wil ik graag weten of je kunt doseren. Hiermee bedoel ik het gas. Op het toetsenbord zit namelijk geen knopje ofzo waarmee je kunt doseren, het is aan of uit.

Sorry voor de onoverzichtelijke brij van woorden, ik hoop dat u het snapt :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Leuk idee. Maar het leukste is om het allemaal zelf uit te zoeken.
Waarschijnlijk hebben jullie wel een aantal jaren plezier van dit project.
Maar laat je die pret niet afnemen door anderen het te laten doen.
Zoek het vooral zelf uit.
De reis is leuker dan het einddoel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik wist hoe ik dat allemaal precies zou moeten doen..........
dan deed ik het zelf en ging zelf met de eer strijken.

Antwoorden (1)

Volgens mij is het het 'eenvoudigst' om een bestaande simulator om te bouwen en aan de sluiten op de auto componenten. Dan weet je zeker dat dit vanuit je computer werkt. Anders moet je behalve de hardware ook de hele software zelf uitzoeken. Kan wel, maar daar ben je langer mee bezig dan het ombouwen van een bestaande simulator/race set.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bedoeling is eigenlijk dat we door een sensor een signaal doorgeven naar de arduino. Die 'weet' dan dat er bijvoorbeeld de toets "w" naar de computer te sturen. Dus als je bijvoorbeeld een worddocumentje zou openen er "wwwwwwwwwwwwwwwwwwww" zou komen te staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De auto heeft natuurlijk schakelaars genoeg (ruitewisser, licht etc), die zijn makkelijk te gebruiken. Gas en versnellingspook worden lastiger.
Natuurlijk kan die allemaal zelf maken, maar de vraag is, hoelang wil je met het projekt bezig zijn? En als je alle schakelaars aan de arduino verbonden hebt, moet je nog software voor schrijven om een spel echt aan te kunnen sturen. Daarom dacht ik eerder aan het ombouwen van een kant en klare game controller. Anders bouw je er eerder jaren aan, dan maanden. Stuur gerust tussendoor een paar foto's van het project op. ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het project mag een jaar duren. Het is een idee voor ons profielwerkstuk. Voordat we er aan willen gaan beginnen, is het natuurlijk belangrijk om te weten of het realiseerbaar is. Voor ons leek het grootste struikelblok het omzetten van het signaal naar een toets van een toetsenbord. Zodra wij weten dat dit mogelijk is, gaan wij zsm beginnen.