Wat is er mis met mijn TI-84 Plus rekenmachine?

Ik heb morgen een wiskunde-toets, maar mijn grafische rekenmachine werkt niet helemaal mee. Het probleem is als volgt: Ik toets bij Y= de volgende formule in:

Y= -0.05X^2 + 20X

Dan ga ik naar de optie GRAPH. Dan verwacht ik een parabool, maar krijg ik een rechte lijn te zien, terwijl mijn formule geen lineaire formule is.. Toch?

Dus ligt dit aan mijn rekenmachine of misschien toch aan mij? Als ik andere formules probeer die in het boek staan is er niks aan de hand, maar voor morgen op de toets wil ik dit natuurlijk liever niet hebben. Wie kan mij helpen? :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Het is een parabool maar geef je het wel goed door in je GR?
Doe anders voor de zekerheid.

Y1=(-0.05X^2)+(20X)

En staat je window wel goed?
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met de haakjes erbij krijg ik een mooie parabool. Super bedankt!