Hoe kan ik een LED laten branden d.m.v. een stekker?

Ik wil graag een LED module bouwen voor mijn eigen lamp. Ik wil ca. 300 Lumen en een stekker. Ik ben om eerlijk te zijn een leek op dit gebied, dus ik hoop dat iemand mij kunt uitleggen wat er nodig is om een LED lampje (G4 of GU5.3) werkend te krijgen aan een normale stekker (220V).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoi,

Je dient gebruik te maken van een LED driver. Dit is een kastje met enige elektronica die ervoor zorgt dat je LED op 230V aan kan sluiten.

In de link, wordt verwezen naar een forum waar een redelijk goede uitleg beschreven staat wat je nodig hebt.

Succes !