Hoe is een Arduino Uno aan te sluiten op dashboardverlichting in auto?

Ik heb laatst een Arduino Uno gekocht. Nu is mijn vraag als het mogelijk is om de dashboard verlichting in de auto hiermee aan te sturen. Mijn idee was dat ik een touch bediening koop dat ik aan sluit op de Arduino waarmee ik het licht kan dimmen of een kleur bepaal. Eigenlijk hed LED principe met een afstandsbediening.

Is dit mogelijk? En zo ja, hoe dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan, het probleem is echter dat je auto een 12 Volt apparaat is,
en een Arduino een 5 Volt apparaat (met lage vermogens output)
De Arduino-voeding zal niet echt een probleem zijn
(aansteker naar USB=5 volt) (kan je slopen en ergens inbouwen)
Bestaande verlichting aansturen vraagt voor iedere uitgang echter wat meer.
Vervangen van de oude verlichting naar LED's + weerstandje zal te weinig zijn voor de totale stroom die een Arduino kan aansturen.

Wat je ook wil, je zal meer vermogen moeten kunnen aansturen op je output-pinne.
(kan met simpele transistors etc)
Lees je eerst eens even in op dit gebied.

nuttige dingen / basic connections:
http://www.pighixxx.com/abc-arduino-basic-connections/
(klik op de set-tag om uit te vergroten)

maar eigenlijk is elke interface wel te vinden.
Google is je vriend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zeer nuttige informatie waar je iets mee kan doen