USB stick werkt niet meer, wat nu doen?

Ineens kreeg ik de melding dat de schijf geformatteerd moet worden.
Toen ik dit deed, was er nog maar 1GB in plaats van 4 wat ie eerst had.

Ik heb in schijfbeheer gekeken, en hij is ineens opgedeeld in heel veel kleine partities die ik niet kan verwijderen of veranderen... (zie afbeelding)

wat kan ik hier aan doen? bestaat er software die alle partities kan wissen ofzo?

voordat ik die melding krees was er niets uitzonderlijks met het ding gebeurd.. het was ineens zo

Picture for question
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je USB stick is dus gewoon gecrasht.

USB sticks hebben niet het eeuwige leven en het is een beetje onvoorspelbaar hoelang ze meegaan. Er zijn sticks die jaren probleemloos blijven maar ook die na kortere tijd er de brui aan geven.

Een en ander hangt ook samen met de gebruiksomstandigheden van zo'n stickje en hoe je er mee omgaat.
Als zo'n ding bijvoorbeeld urenlang in de hete zon heeft gelegen of in de auto waarin het soms heel erg heet kan worden binnen in, of juist heel erg koud...

Vaak, maar niet altijd, geeft een stickje voordat ie overlijdt wel al wat signalen af dat het slecht met 'm gaat. Zo duurt het dan veel langer om iets ingelezen te krijgen of krijg je 'read or write' errors.
Als dat gebeurd moet je alert zijn en als de donder je bestanden veilig stellen.
Als de stick eenmaal overleden is, is ie door de pc niet benaderbaar meer en krijg je de melding dat je het medium moet formatteren.
Hoef je niet te vertellen dat de formattering dan ook betekent dat je inhoud van de stick dan ook weg is.

Dus, afscheid nemen van het ding en een nieuwe kopen is de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan het proberen te herstellen met onterek disk recovery of een ander herstel programma mogelijk niet veilig verwijderd