3,3 kw heb ik daar krachtstroom voor nodig?

Heeft een oven met een aansluiting van 3,3 kw krachtstroomaansluiting nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Nee, 3,3KW = minder dan 16Amp
Dit kan gewoon op een apparte groep en hoeft geen krachtstroom te hebben. Als je in je huis meerdere van dit soort apparaten tegerlijkertijd aan wilt hebben heb je mischien wel een meerfasige aansluiting nodig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker , het juiste antwoord uw oven heeft een verbruik van 33OO : 220 = 15 - waar 3300 de 3,3 Kw is - 220 de woningelektriciteit (spanning) die je binnen krijgt van de leverancier en 15 is = +-de stroom dat uw oven verbruikt (Indien er automatische beveiligingen geplaatst zijn in uw zekeringkast dan heeft deze een toegelaten stroom van 20 A opgelet stopcontacten moeten altijd uigevoerd zijn met voedingsdraden (geleiders) van min.2,5 mm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben thuis ook een oven van uit mijn hoofd ook 3,3 of 3,4 KW en die werkt gwn met zijn eigen automaat van 16A ook is ons huis gwn op een fase aangesloten en afgezekerd op 40A. 2,5mm^2 als draaddikte lijkt me wel verstandig met 14-15Amp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De toegeleverde spanning kan inderdaad schommelen tussen 220 en 240 volt , weeral in het voordeel voor de vraag - 2,5 mm is de minimum dikte van de geleiders , dit is wettelijk vastgelegd en daar mag je niet onder gaan voor stopcontacten, je mag wel dikkere draden gebruiken en dan gaat ook de toegelaten waarde van de zekeringen omhoog - de juiste en verplichte waarden kan je terugvinden in het technische reglement (verplicht voor Europa)

Andere antwoorden (2)

ja dat klopt.. een standaard zekering is 10 amp dat is dus 2750 watt. dus daarvoor heb je wel min 16 amp voor nodig.

Ik hoop dat je nu voldoende geinformeerd bent

groetjes, Andries Korthuis
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen dat klopt niet 10 amp zekeringen zijn voor de beveiliging van verlichting met geleiders van 1,5 mm STOPCONTACTEN ZIJN VERPLICHT uitgevoerd met geleiders van 2,5 mm een een beveiliging van 16 amp voor smeltveiligheden en 20 amp voor automatische veiligheden ... dus ruim voldoende voor uw oven Met groeten Rex
Nee, hiervoor heb je een aparte groep van minimaal 16 ampère nodig. Een groep kun je namelijk maximaal belasten met 3680 watt = 3,6 kw.