Wat kan ik beter kopen,een gewone camera met 4.5 megapixel of een telefoon met camera?

Zal het veel in kwaliteit van de foto s uitmaken,je kan al een telefoon met camera kopen en 3.8 megapixel, heb ik voor t zelfde geld ook een telefoon.Dank.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Inderdaad, de camera's in de mobiele telefoons zijn van slechte kwaliteit, leuk voor snapshots, maar wil je echt kwaliteit en mooie foto's, dan kun je beter een goede foto camera kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als het om zo'n laag aantal pixels gaat zou ik zeggen, een telefoon, dat is net zo goed. Je kunt wat minder in- of uitzoomen.

Als je een fototoestel wilt, koop dan wat goeds, minstens 7.0 megapixels en goed in- en uitzoomen. Ik zou geen telefoon kopen om de camera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gewone camera kopen is altijd het beste als je goede kwaliteit foto's wilt. Het is een misverstand om te denken dat alleen het aantal megapixels de kwaliteit bepaald. Zeker net zo belangrijk zijn de lens en de beeldverwerkingschip en juist dat zijn niet de sterkste punten in een telefoon met camera.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
én een camera kan wel véél pixels hebben, de kwaliteit van de pixels telt ook mee, en ik verwacht dat die bij een telefoon niet erg goed zullen zijn.
paulus811
14 jaar geleden
boven de 4 megapixels zie je het verschil alleen nog bij enorme vergrotingen. Boven de 10 mp moeten de pixels zo klein worden om op de beeldverwerkingschip te passen, dat de lichtgevoeligheid afneemt en daarmee de kwaliteit van de foto's. Maar de consument wil meer pixels en krijgt die ook, want dat verkoopt. Beter is om naar de kwaliteit van de lens te kijken, maar dat is voor velen al weer veel lastiger. Dus een goede 4MP camera is beter dan een mindere 12MP.
meestal is een camera van betere kwalitieit, mits je écht een goede telefoon hebt. (ligt ook vaak aan de lens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Megapixels zijn allerminst zaligmakend. Zelf heb ik een 5mp camera in mijn telefoon zitten. Zal ik hier ooit leuke foto's mee maken? Ik denk het niet, daar is de kwaliteit gewoon ronduit te slecht voor.

Een losse camera is echt veel beter geschikt om echte foto's mee te nemen door de hardware (goede lens, betere beeldchip etc.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een telefoon heb je toch altijd bij je. Dus het is veel handiger om de camera in je telefoon te hebben. Anders sleur je met twee dingen mee. De kwaliteit is best ok hoor. Zeker voor jouw, anders had je deze vraag niet gesteld.

Bovendien is het super voor geheugensteuntjes. Prijs in de winkel om thuis even na te kijken. Ik gebruik het overal voor. Zelfs prima productfoto's kunnen maken op het werk.

Ik ken zelfs een professionele fotograaf die heeft zijn voorkeur aan zijn mobiel. Zelfs voor betaalde opdrachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Camera is beter. Ik heb zelf een telefoon met een 8mp camera, maar het blijft altijd teleurstellend. Als je het alleen voor kiekjes doet, dan is een telefoon wel ok misschien. Ook mis je bij een telefoon een optische lens, das ook een minpunt..