hoe moet je waterschade home cinema set oplossen?

me home cinema set heeft waterschade en ik weet dat je hem in rijst moet leggen alleen hij is daarvoor te groot.. Kan iemand mij helpen met deze vervelende probleem?

Toegevoegd na 1 uur:
Hij krijgt gewoon stroom.. maar het het lampje van standby gaat niet aan en het display ook niet. kan het zo zijn dat die kapot zijn en de rest het wel doet ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten eerste ZET ER GEEN STROOM OP!!
Mogelijk dat door de vocht kortsluiting ontstaat waardoor hij verder stuk gaat.
Ten tweede, het is maar de vraag of hij niet al stuk is. :(
Je kunt proberen hem open te schroeven en vol te gooien met rijst.
Laat het zo een nachtje staan (geef de rijst de tijd om de vocht op te nemen.)
Vervolgens alle rijst verwijderen en (en dit klinkt misschien raar) er alcohol (van de apotheek) op te gieten ( over het binnen werk).
Dit vervolgens (op een droge plek :)) laten drogen voor 3 dagen.
En dan misschien (heel misschien) doet ie het weer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke. dus geen stroom erop zetten. hij is al open. en ik heb ook al een nachtje laten staan. de rijst had ik net al verwijderd. en wat voor alcohol bedoel je precies?

Antwoorden (1)

Wat je moet doen is het apparaat open schroeven en open onder de CV zetten , een paar dagen . Nou is het met deze temperatuur moeilijk om je kachel aan te krijgen :)
maar verdampen van het vocht is de enige mogelijkheid om te weten of het apparaat het nog doet . Of in het zonnetje zetten is ook een oplossing .

Toegevoegd na 1 minuut:
De CV moet wel aanstaan natuurlijk