Als de stroomdraad van m'n laptop kortsluiting heeft gemaakt, is dan de accu of de laadregelaar stuk?

De draad die uit de adapter komt en richting de laptop gaat heeft kortsluiting gemaakt voor een paar seconden. De laptop viel uit maar werkt gelukkig nog behalve dan dat de accu niet meer goed bijlaadt. Ik vraag me af of ik een nieuwe accu moet kopen of de laadregelaar in de laptop moet vervangen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Uw accu heeft daar zeker geen schade van ondervonden enkel uw adapter kan defect zijn.
Door de kortsluiting is bijna zeker een of ander component gesneuveld.
In het beste geval zit er een zekering in maar dat is tegenwoordig niet meer het gevel.
Openmaken (indien mogelijk) en uitmeten is de boodschap.