Als een fabrikant zegt dat er een G-sensor in zijn tablet zit staat de "G" dan voor Gravity of Gyroscope?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Geen van beide, G is van versnelling het gaat dus om een Accelerometer....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gravity is versnelling... :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het volgende is aan de hand.
Soms meldt een fabrikant: Versnellingsmeter én Gyroscoop. Zie bv http://icecat.nl/p/samsung/gt-n5110zwaphn/galaxy-note-tablets-8806085471061-8.0-17975491.html Soms vermelden ze Alleen G-sensor. De G kan naar mijn smaak zowel staan voor Gravity als voor Gyroscope. Dus wat bedoelen ze nu als ze alleen zegen G-Sensor? Jij geeft aan dat de G voor Gravity staat. Waarom zou deze niet voor Gyroscoop kunnen staan? Ik denk dat een tablet eerder over een gyroscoop beschikt dan over een versnellingsmeter. Zelf zou ik dus denken dat wanneer alleen G-sensor wordt gecommuniceerd dit een gyroscope is. Maar zeker weten doe ik het niet.