Kan ik mijn oplaadbare batterijen beschadigd hebben door ze verkeerd uit de lader te halen?

Ik had ze tijdens het laden uit de lader gehaald, omdat het veel te lang leek te duren. Nu lijkt het laden helemaal niet te lukken. Er staat tot 15 uur voor het laden met deze lader en batterijen; ze zitten er nu al bijna 36 uur in.
De batterijen had ik al een jaar of 2 (niet intensief gebruikt, echter). De lader is vrij nieuw. Dit is de lader: http://gpbatteries.com/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=418&Itemid=87

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Mijn vermoeden is dat jij denkt dat de batterijen opgeladen zijn als het rode lichtje uitgaat. Maar dat is niet het geval. Het lichtje brandt alleen om aan te geven dat de batterijen goed in de lader zitten en het laden bezig is. Je hebt ze er nu dus al meer dan tweemaal langer erin gehad dan nodig is. Haal ze er maar gauw uit, en controleer de werking ervan.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had hiervoor nog nooit een lader gezien die niet op een of andere manier aangaf dat hij klaar was. Ik zou u een +1 willen geven, maar mijn niveau verhindert het.
Batterijen die zo lang niet gebruikt zijn en diep ontladen zijn, moeten gerefreshed of geregenereerd worden. D.w.z. enkele malen na elkaar laden en ontladen, om de capaciteit teug te krijgen. De volle 100% zal je nooit meer halen.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klinkt heel aannemelijk.
Ik zou u een +1 willen geven, maar mijn niveau verhindert het. Ik kan nog niet een beste antwoord selecteren, voordat ik het bevestigd heb.