Ik heb een nieuwe koffiezet gekocht vanuit UK blijkt dat er daar 250v standaard wordt gebruikt waar er hier 220v voorzien is. wat kan ik doen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
rose
14 jaar geleden
Een koffiezet?

Antwoorden (10)

Vakantie verloopstekker gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat lijkt maar zo.
Het hele Europese net werkt intussen op 230 volt.
Je kunt hem hier zo aansluiten, als de steker tenminste past.
AWM
14 jaar geleden
Je kunt het apparaat zonder probleem hier gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan geen kwaad hoor,de meeste huishoudelijke apparaten die wij hier kopen staat 250 op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mooie oplossing is een verloopstekker te kopen. Misschien heeft zelfs de ANWB die wel liggen.

Anders kun je, als je enig benul hebt van elektriciteit, zelf een NL-stekker kopen, de UK-stekker van je koffiezetter afknippen, en de losse draadjes aansluiten op de NL-stekker. Houd wel rekening met de stroomsterkte - als jouw koffiezetapparaat een vermogen heeft van 1200 Watt, moet de stekker een stroomsterkte van ruim 5 A aankunnen.

Bij de elektriciteiswinkel kunnen ze je wel vertellen welke stekker je nodig hebt.
Cryofiel
14 jaar geleden
Het kan zijn dat het apparaat er langer over doet om echt warm te worden, dat is het enige. Ik weet niet of het aantal Hertz in de UK hetzelfde is als in NL maar dat is ook van belang.
Je kunt de engelse stekker eraf knippen en een Nederlandse eraan zetten. Dan hoeft je geen verloopstekker te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het geen probleem. Maar als hij knalt dan heet ik haas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me geen probleem hij zal zeker niet knallen want als we hier 220 v gebruikt.
zal hij zonder probleem alles onder 250 v kunnen hebben

het lujkt me trouwens ook een max belasting niet een nominale belasting.
capthavoc
14 jaar geleden
kan gewoon geen probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag even aan een technische buurman, kennis. Of die er een normale stekker aanzet. Dit is een kwestie van 5 minuten, en je probleem is opgelost.