Hoe werken de reclameborden aan de rand van voetbalvelden?

Ik vroeg het me zo af, werken die met pixels, of is het misschien net zoals een computerscherm, en hoe werkt dat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dergelijke borden werken net als de grote videoschermen die bij concerten gebruikt worden.
Het zijn modulaire systemen met LED's in de 3 primaire kleuren rood, groen en blauw.
Ze kunnen inderdaad pixel voor pixel aangestuurd worden, de software is aangepast op het bijzonder smalle beeldformaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De primaire kleuren zijn toch rood, geel en blauw, of ligt dat hier anders?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij het mengen van verf gebruikt men inderdaad andere kleuren dan bij het mengen van licht: net als bij een kleuren televisie worden hier rood, groen en blauw gebruikt. Rood + groen geeft geel, rood + blauw geeft magenta, groen + blauw geeft cyaan en alle drie samen wit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!