Nee, ze hebben dezelfde stopcontacten als in Nederland.
Fijne vakantie! (?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Portugal is met de meeste dingen te vergelijken met Nederland, met een paar uitzonderingen. Het electrische/electronisch is het zelfde, auto's rijden (meestal) rechts en hier wordt zonder uitzondering gestopt bij zebra- paden.Er is geen gekleurde hagelslag en kroketten,bitterballen, vlammetjes en goeie saté, krijg je alleen bij Hollandse zaken (Algarve het meest) Verder is het geen achtergebleven gebied, maar het heeft zijn traditie's.

Ga de uitdaging aan en bezoek kleine Portugese tentjes, hier eet je lokale maaltijden voor € 4,50 en een glas wijn voor €0,65. Buiten het toeristengedoe is het prachtig en leerzaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Portugal gebruikt men dezelfde stekkers en stopcontacten als in Nederland, maar ook de Belgische stekkers kunnen gebruikt worden hoewel je dan bij geaarde stopcontacten een probleem kunt hebben: Belgische geaarde stekkers passen niet in een Portugees (of Nederlands) geaard stopcontact en andersom.
Voor een nagenoeg volledig overzicht van alle stroomaansluitingen wereldwijd heb je hier de (Engelstalige-) Wikipedialink: