Koelkaststand 1 t/m 5. Is 5 dan koudst of is dat 5 graden( dus warmst) Heb geen boekje,Merk of type, zit in center parcs.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
158.7K

Het beste antwoord

Hoe hoger het getal hoe kouder.

Toegevoegd na 11 seconden:
0=uit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe hoger de stand, hoe harder hij koelt. Op stand 5 koelt hij het hardst, en is het dus het koudst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Stand 3 is meestal koud genoeg.
bamibal
11 jaar geleden
De gemiddelde koelkast wordt bij stand 2 ongeveer 7 graden. Bij stand vijf zal het rond het vriespunt uitkomen.
Dit is bij een buiten temperatuur tot ongeveer 20 graden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De thermostaat van een koelkast heeft meerdere standen omdat de omgevingstemperatuur de binnentemperatuur van de koelkast bepaalt. M.a.w. hoe warmer de omgeving, hoe hoger de thermostaat in de koelkast moet staan om een binnentemperatuur van ca. 7 graden te houden.

Bij de huidige omgevingstemperatuur van ca. 22 graden zet je de thermostaat het best op stand 2 tot 3. Bij zeer warme of tropische buitentemperaturen moet je de thermostaat op 4 of hoger gaan zetten.