Wat gebeurt er als ik een NI-MH batterypack(6V) laad met een lader voor een 6V NI-Cd batterypack?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Even heel goed kijken wat er op de oplader staat, of deze geschikt is voor NiMH. Als het er niet opstaat kan je het proberen ECHTER nooit de aangegeven tijd die of op de batterij of op de oplader staat. Een NiMH is een slimme batterij die dan in een domme oplader zit. Heel vaak en heel snel wordt de batterij te heet. Dus zodra je voelt dat de batterij te heet wordt, onmiddellijk eruit halen.

Het is overigens wel funest voor je NiMH-pack, maar als je niets anders bij de hand hebt... Ga in de tussentijd geen boodschappen doen of een speelfilm bekijken. Je vermogen gaat sowieso achteruit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor je goede antwoord. Ik kocht een aangepaste lader!