Wasautomaat start niet en geeft twee knipperende lampjes bij voorwas en spoelen+, wie kan mij helpen ?

AEG 72330 Update, ook de handleiding al geraadpleegd. Reset met indruk van voorwas en inweek ook al geprobeerd. Lampjes gaan branden, maar gebeurt verder niets.

11 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Ik ben geen wasmachinedeskundige, maar knipperende lampjes duidt voor mij op problemen in de watertoevoer. Controleer dus of de wasmachine nog water krijgt.

Je kan ook de startknop 10 seconde inhouden, want, hoewel dat minder waarschijnlijk is, het kan ook het kinderslot zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat trouwens nog veel logischer is, is dat er stof in het filter zit; draai rechts onder van de wasmachine een soort rondje open. Daar kan water uitkomen, dus houd handdoeken gereed. Maak meteen ook het waspoederbakje schoon, want daar kan ook iets verstopt zitten.