Beats by dre oordopjes rechterkant doet het niet wat kan ik doen?

Ik heb vandaag beats by dre oordopjes van mn vriend gekregen omdat die het op zijn telefoon niet doen.
En bij mij werkt het ook niet, bij elk apparaat waar ik 'm in plug hoor ik alleen maar geluid van het linker oordopje.
MAAR<< als ik beetje draai aan het plugje hoor ik soms wel heel even geluid in het rechter oordopje, en soms blijft dat weer zo voor een paar seconden maar daarna houd het weer op.
Het zijn geen echte oordopjes dus inruilen o.i.d is niet mogelijk.
Er is waarschijnlijk niet veel aan te doen maar misschien heeft iemand wel tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Zo te horen lijkt het alsof de kabel bij de plug een breuk heeft. Als je een beetje handig bent of iemand weet die kan solderen kun je er een andere plug op solderen. Een losse plug is zo te kopen bij een electronicazaak of bijv. conrad.nl. Kabel een stukje van de plug verwijderd afknippen en een beetje strippen en in de nieuwe plug solderen (wel goed opletten wat links en rechts is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plugje is niet echt duur (€ 1,50) - het solderen van de kabel is echter zeer lastig omdat de (zeer dunne) draadjes slecht te vertinnen zijn omdat ze meestal niet van zuiver koperdraad gemaakt zijn i.v.m. soepelheid en treksterkte.
Met enige moeite kan het echter best lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het al vaker gedaan. Gaat om de manier hoe je het soldeert. Maar is echt niet veel werk.
Als je zegt dat ze niet echt zijn, dan zijn het waarschijnlijk die goedkope dealextreme dingen. Als hij het bij elk apparaat doet dan is het een fout in de bedrading.

daar kun je eigenlijk niks aan doen, je kunt het proberen op te zoeken, maar meestal maak je ze er alleen maar stuk van.

Wat ik zou doen: de kapotte afknippen en met eentje verdergaan. heel handig als je in bed naar muziek wilt luisteren!