Hoe kan ik piano spelen, zonder naar een cursus of zo te gaan?

Piano vind ik een heel mooi instrument, maar ik kan het helaas zelf niet bespelen. Hoe kan ik piano spelen, zonder naar een cursus of zo te gaan. Wat zijn de eventuele technieken etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Ik ga er vanuit dat je wel een piano of keyboard hebt?
hebt? Dat je iets wilt is al een hele stap om iets te leren. Tegenwoordig is de perfecte leerschool Youtube. Typ gewoon in piano lessons. of how to play... en dan de naam van een liedje. ( zou niet meteen met Titanic beginnen, maar langzaamaan zul je zien dat de technieken bestaan uit akkoorden die je vaker gebruikt om een lied te spelen. Voor de rest is het oefenen en oefenen.

als je het niet weet te vinden laat het me dan maar even weten, help ik je verder;)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook verschillende gratis app's waarmee je het kunt leren. Ga naar de app store en typ bij "zoeken" piano in. Piano+ is er 1 van. Sucses.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat dan alleen voor een apple apparaat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk, de App-store is van Apple!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"App" staat toch voor applicatie ipv appel?
Je kan via youtube tutorials voor piano bekijken en leren.
Zie voorbeeld.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar een muziekwinkel (niet freerecordshop natuurlijk, maar eentje waar ze muziekinstrumenten verkopen) en vraag naar een goeie beginnersserie. Dit zijn boekjes die heel eenvoudig beginnen en langzaam opbouwen naar moeilijkere stukken.

Wil je echt goed leren spelen, dan is les echter toch onontbeerlijk. Er zijn namelijk nogal wat technieken, die je niet zomaar vanzelf leert. Ook heb je dan een soort stok achter de deur om regelmatig te oefenen (iets wat echt noodzakelijk is om goed te leren spelen). Bv hoe je je vingers moet houden is erg lastig te leren vanuit een boekje en bij moeilijkere stukken wordt dat toch wel heel belangrijk.
Eigenlijk is het goed om gelijk vanaf het begin les te nemen, omdat je dan niet verkeerd aangeleerde zaken hoeft af te leren.

Oh ja, het hebben van een piano is natuurlijk ook erg handig... ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus. Het hebben van les is nog altijd het beste. Om jou redenen en ook omdat daar je houding wordt gecontroleerd. Hoeveel mensen hebben er al wel niet arm- en rugklachten gekregen doordat ze zichzelf een foute houding hadden aangeleerd voor hun handen, ze te laag zaten of juist te hoog, etc.
Op een keyboard kan je een bestand laten afspelen die voor het stuk laat zien welke noten je moet indrukken. Die kan je dan gewoon nadoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi Ayla12,

alles is zonder instructie te leren, maar waarom het wiel zelf uitvinden?
zoek iemand die het al kent, en vraag om advies.
het spelen zal met veel oefenen wel lukken, maar voor het noten lezen heb je toch wel instructie nodig, denk ik.

voor de rest wens ik je veel, heel veel, suc6!

groeten, Dré