Onze Tomtom ... krijgt geen verbinding meer met de satellieten. Verder doet-ie alles, maar hij blijft maar gps-signaal zoeken. wat kan er loos zijn?

we hebben deze ca 10 maanden geleden gekocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.6K

Antwoorden (4)

Dit is de zogenaamde 'schrikkeljaarbug' waar bijna elke TomTom last van heeft. Je moet via de website van TomTom software downloaden en je TomTom resetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen zin of tijd hebt voor een software update helpt een soft reset waarschijnlijk: in mijn geval de uit-aan knop 30 seconden vasthouden tot het 'tomtom' geluid klinkt.
Dan werkt het weer, tot de volgende keer uitschakelen...
waarschijnlijk is de antenne los of beschadigd waardoor hij geen contact meer krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de Tomtom een langere tijd niet gebruikt is dan moet hij eerst weer de almanak laden om de huidige plek van de satellieten te weten.
Dit "spoorboekje" doet er soms wel een klein half uur over om te laden, wellicht moet je wat geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de nieuwere gps ontvangers, stilstaand, en goed uitzicht op de hemel maximaal een minuut of 5.
Rijdend, bewolkt weer, tussen bebouwing of bomen kan het met een ouder systeem inderdaad wel een half uur duren. De beschreven storing, bij een nieuwere TT duidt op de 'schrikkelbug'.
eerst heb je het in nederland , belgie of luxemburg gekocht
als dat niet zo is dan werkt het niet in de benelux .
anders heb heeft iemand de signaal modus anders ingesteld
dan kan het een satelliet verbinden bijvoorbeeld van spanje
in de handleiding staat welke code het wel van je juiste land hoort . dat doe ik bij de mijne