Wat voor aggregaat heb ik nodig voor een feest van 12 uur met 2 grote versterkers, licht en een DJ boot?

Ik ben van plan een feest te gaan organiseren op een industrieterrein waar geen stroom voorzieningen aanwezig zijn. Voor de versterkers, het licht en de DJ boot heb ik een aggregaat nodig, maar ik heb geen idee welke en waar ik deze vandaan kan halen.
Iemand een idee wat voor aggregaat ik nodig heb, waar ik deze vandaan kan halen, en hoeveel me dit ongeveer gaat kosten? Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

Je bent met serieuze zaken bezig. Dus dat vraagt ook om serieuze stroomvoorzieningen. Je zegt dat het hele event 12 uur moet gaan duren, en dat er helemaal geen constante stroomvoorziening is vanaf het lichtnet. Dat worden dus meerdere aggregaten omdat je behoorlijk wat power gaat vragen. Je moet rekening houden met het feit dat je niet een continue maximale krachtbron nodig hebt, maar wel een voorziening die ervoor zorgt dat de pieken ook opgevangen worden ik zou dus sowieso voor een aggregaat kiezen wat tot 2000 kVA kan gaan om de pieken op te vangen. Hou er rekening mee dat hoe meer stroom er gegenereerd moet worden, des te meer diesel ze verbruiken, dus bijtanken zal misschien ook moeten gebeuren.

Wat ik je kan aanraden is een aantal verhuurbedrijven benaderen met je plan en hetgeen je wilt gaan doen en vragen of zij je van dienst kunnen zijn, en wat het gaat kosten.

Het lastige (en tegelijk de uitdaging!) is dat je hiervoor niet panklaar op internet een standaardprijs kan krijgen. Zoek bedrijven met ervaring en kennis op het gebied van events en dergelijke.

De link is naar een bedrijf met wie ik zelf goede ervaringen heb gehad, maar google vooral ook zelf.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hou er rekening mee dat de firma's die gespecialiseerd zijn in de organisatie van evenementen zoals bijvoorbeeld Mojo concerts, de stroomvoorzieningen als een aparte post op de totale begroting plaatsen, dus voor een zacht prijsje zal het je niet gaan lukken.

Ik weet niet wat voor evenement je wilt gaan organiseren, maar je kunt misschien ook bij de gemeente informeren of er misschien nog een potje subsidie ergens vandaan getoverd kan worden. Dit wil nog wel eens het geval zijn als je evenement een goed doel steunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel verhaal wat niet klopt
2000 Kva is ongeveer 3000 ampère per fase dus 9000 totaal over de 3 fases verdeeld 9000 x 230 = 2.070.000 watt wat je mag verbruiken dus even voor het gemak mag je er 2.070 apparaten van 1000 watt op aansluiten ben bang dat heel Pinkpop dit nog niet nodig heeft .
Je kan het zo gek maken als je wilt maar met 1 x 125 amp kracht voor licht en 1 x 63 amp kracht ben je er voor de meeste grotere feesten wel dus een 150 Kva generator is meer dan zat .. Bovenstaande baseer ik op
Bijna 20 jaar ervaring in het licht en geluid veel meer stroom zul je niet nodig hebben
Eerst moet je uitrekenen welke capaciteit het aggregaat (of 2) moet zijn. Dat is gewoon het aantal watts van de apparatuur optellen. Met die gegevens kun je oa naar Boels gaan.