Betekent volledig afwasbaar waterdicht?

Als bijvoorbeeld een elektrisch scheerapparaat volledig afwasbaar is. Kan ik deze dan ook onder d douche gebruiken?

Waarom staat er dan niet 'volledig waterdicht'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een apparaat dat afspoelbaar/afwasbaar is niet volledig waterdicht is. Er zijn scheerapparaten die je kan afspoelen/afwassen (dan staat er afspoelbaar) en er zijn scheerapparaten die je onder de douche kan gebruiken (dan staat erbij geschikt voor onder de douche). Het is een beetje te vergelijken met een spatdicht horloge. Als je tijdens het handen wassen of afwassen een beetje erop spat kan het geen kwaad maar je moet er niet mee gaan zwemmen.

Antwoorden (3)

Omdat er stoffen bestaan die hun waterdichtheid verliezen wanneer ze gewassen worden. Dus het is de mededeling dat je het gerust kunt schoonmaken met water. Maar in het geval van een elektrisch apparaat betekent het natuurlijk niet dat je het onder de douche kunt gebruiken, want dat is en blijft gevaarlijk met elektriciteit. Een elektrisch apparaat schoonmaken doe je als het uitgeschakeld staat!
Amadea
12 jaar geleden
Er zijn verschillende scheerapparaten te koop die je rustig onder de douche kunt gebruiken. Deze apparaten werken op een batterij .
Zie link:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee een afwasbaar scheerapparaat kan je niet onder de douche gebruiken. Het zal een tijdje goed gaan en van 1 x gaat hij echt niet stuk, maar hij zal niet lang meegaan.
Voor onder de douche heb je er eentje nodig die daar ook voor geschikt is (geschikt voor onder de douche staat er dan op).