Waarom heb je een speciale stift nodig om het scherm van de iPad te bedienen en werkt een metalen staafje, spijker of zo, niet?

Waar zit die capaciteit in de stift opgeborgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spijker krast nogal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar haal je dat vandaan... een puntig voorwerp werkt niet op een scherm zoals die van de iPad, dat werkt alleen met een echte menselijke vinger. Zie maar eens http://electronics.howstuffworks.com/ipod-touch2.htm hoe een capacitief touchscreen werkt.

Antwoorden (3)

Een spijker of iets anders van metaal kan beschadigen. Dus een voorwerp met een zacht raakvlak is wel zo handig om je iPad mooi te houden.

Daarnast. De apparaten van apple reageren op warmte. Als je hele koude vingers hebt is het lastig om te typen. Ik weet niet of er bij de door jou bedoelde stift iets met warmte wordt gedaan. Ik zou zelf niet weten hoe en ik ken deze stiften ook niet heel goed. Maar feit is wel dat ook daarom metalen voorwerpen niet effectief zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook Ipad handschoenen. Zie http://www.ipad-station.nl/?tag=ipad-handschoen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De iPad reageert niet op warmte maar op elektriciteit, als je een kant van een batterij gebruikt werkt het wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een scherm van een iPad werkt inderdaad op elektriciteit. Als je het scherm aanraakt veranderd de stroom die door je lichaam en het scherm gaat. Met een handschoen raak je het scherm niet echt aan, ik veronderstel dat daar het probleem is bij een handschoen.

Een metalen object kan de stroom niet goed overbrengen volgens mij (hier kan ik compleet fout zitten, ik weet niets van elektriciteit).

In een stylus zit dus een stof die de stroom die door je lichaam gaat nabootst. Hierdoor kan het scherm weten dat hij aangeraakt wordt en kan zo juist werken.

In de bron staat het veel beter uitgelegd.