waarom zegt wordfeud dat de ''corect gespelde'' woorden fout zijn?

ik heb laatst wordfeud gedownload op mijn ipod maar ls ik een corect nederlands gespeld woord maak dat zegt ie dat het fout is!

Weet jij het antwoord?

/2500

Waarschijnlijk is je taal op Engels ingesteld. (de taal van het woordenboek) Je kunt dit verander in de instellingen van wordfeud.

Tja, dat gebeurt me zo vaak. De woordenlijsten kloppen (nog) niet helemaal, ze worden wel steeds aangepast. Vraag: Waarom keurt Wordfeud mijn woorden niet goed? Antwoord: Wordfeud maakt gebruik van het OpenTaal woordenboek. Deze lijst is zoveel mogelijk volgens de regels van de Nederlandse Scrabble bond aangevuld en opgeschoond. Wil je weten of Wordfeud je woord accepteert of niet? Probeer onze Wordfeud woorden generator in het vak hierboven!

Bronnen:
http://www.wordfeudwoorden.nl/?lang=nl&page=faq

Wordfeud heeft heel weinig samengestelde woorden in de woordenlijst. Hij kent bv fiets en ketting maar fietsketting niet.

Wordfeud maakt gebruik van de Opentaal database. Deze wordt bijgehouden door vrijwilligers, dus staat niet in verband met b.v. de van Dale.. Een klein bedrijfje filtert de woorden voor Wordfeud (taaltik.nl), Vandaar soms de gekke woorden. Op www.woordenmeteen.nl staan alle lijsten met woorden die je kan gebruiken.

Bronnen:
www.opentaal.org
www.taaltik.nl
www.woordenmeteen.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100