Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan koud weer een chip beschadigen?

Ik heb een chip (weerstation) gemaakt en deze heb ik nu buiten neergelegd (wel ervoor gezorgd dat er geen sneeuw etc. op kan komen). Kan de temperatuur (-26 etc.) de chip beschadigen?
Hoe? Hoe kan ik dit voorkomen?
Dankuwel (het is dus geen normaal weerstation. Fotos: http://asa.dse.nl/meteo --> media tab)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De chip zal niet beschadigen door lage temperaturen, wel zou het kunnen dat de schakeling tijdelijk niet werkt.
Voor veel chips worden uiterste bewaartemperatuur en uiterste werkingstemperaturen apart aangegeven.
Als de schakeling in werking is dan zal de chip overigens door het vermogen van de stroom die voor de werking verantwoordelijk is, zelf een beetje warmer dan de omgeving worden zodat hij niet snel in de problemen komt.
Wel oppassen voor condensvorming, hierdoor kan de werking van de schakeling ernstig verstoord worden.
Om veilig te zijn zou je de schakeling in een dichte behuizing stoppen waarbij alleen de sensors buiten de behuizing aan het weer blootgesteld worden.
Bedenk ook dat batterijen bij lage temperatuur veel van hun capaciteit verliezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enige dus beste antwoord :)
Dankuwel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding