Bij digitale tv van ziggo staat en foutmelding ''zender gecodeerd'' hoe krijg ik dit opgelost?

Slechts enkele zenders doen het wel, vele HD zenders en sommige niet Hd zenders doen het niet.

En de smartcard is trouwens geactiveerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

Als het aan de smartcard zo liggen kan je alleen ned 1 ontvangen.

Bij ziggo is het zo dat alle digitale zenders worden geinstalleerd alleen de zenders die binnen je pakket vallen kun je bekijken. Dus als je bij BBC 3 ongecodeerd krijgt betekent dat deze zender niet binnen je pakket valt.

Zijn het nu alleen de zenders die buiten je pakket vallen of ook die binnen het pakket vallen en krijg je ook een foutcode ?

Overzicht zenders:
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/

Overzicht foutcodes plus actie.
https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/televisie-radio/storingen-werkzaamheden/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit kun je oplossen door contact op te nemen met de klantenservice van Ziggo.

Het kan liggen aan je abonnement of een storing, ik zou even onderstaande linkje bekijken en Ziggo zelf te hulp vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hetzelfde gehad, bij mij ontstaan na de eerste twee weken onbeperkt kijken. TV terug naar fabrieksinstellingen gezet, in ons geval de cam module opnieuw geplaatst en daarna werkte alles weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan een aantal oorzaken hebben, de meest bekende is dat je geen extra abonnement voor deze zenders hebt (geen idee namelijk WELKE zenders het niet doen, dus misschien klets ik onzin).

Ook is een veelgemaakte fout dat de smartcard omgekeerd in de module zit. Door de module te draaien, is het mogelijk ook opgelost.

En als laatste kan ik me bedenken dat je de tuner nog niet naar zenders hebt laten zoeken. Probeer dat eventueel ook opnieuw en geef de provider- en netwerkgegevens (kun je op Ziggo.nl vinden) correct in.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle rtl zenders doen het niet, sbs, mtv comedy central etc. Ik gebruik een digitale hd decoder van phillips, en de smartcard is geactiveerd.
paulus811
12 jaar geleden
Heb je al geprobeerd om de kaart om te draaien?