Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn sd kaart (een SanDisk Extreme 4GB) wordt niet herkend als ik hem in de computer stop. Er gaat een lampje branden, maar verder gebeurd er niks?

Ik kan nog wel op een andere manier mij foto's tevoorschijn halen,namelijk via usb-kabeltje van camera naar pc, maar dit is toch iets lastiger dan sd-kaart uit camera en meteen in computer.
Hoe zorg ik ervoor dat de sd-kaart door de computer (windows xp) wordt herkend???!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
756
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook even kunnen kijken of de cardreader nog in de configuratie van hardware aangemeld staat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Probeer het nog een keer door het eruit te halen en weer in te stoppen. Soms heeft het meerdere pogingen nodig voordat Windows het leest. Wat ook de situatie kan zijn is dat je kaart in relatie tot je computer te nieuw is, waardoor je computer deze kaart niet ondersteunt (dit is vak het geval bij de nieuwe sdhc kaarten). Een externe usb-kaartlezer kan hierin een oplossing bieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan heb je de verkeerde computer of sd kaart
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding