Hoe moet een vhs videobandje eruit gehaald worden?

er zit een ouderwetse vhs videoband vast in dat apparaat
valt zoiets nog te redden ?
het zit vast en het lukt mij niet dat eruit te krijgen.
het is een video en cd speler

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat zit er vast? De hele lade cq klep? Alleen de cassette? De band zelf, bijvoorbeeld ergens in het mechaniek van het apparaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de cassette het is echt jammer ik wil niet eraan trekken omdat die dan stuk gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen dat bandje zit vast dan kan de body ook niet eruit
Cryofiel
12 jaar geleden
Als het enkel de cassette is die klem zit, kun je er best aan trekken. Zolang je maar niet zo hard trekt dat je hem kapottrekt. Wat soms ook helpt, is duwen. Dat klinkt vreemd, maar stel dat hij klem zit doordat hij scheef zit. Bijvoorbeeld doordat de linkerkant een beetje bleef steken bij het naar buiten komen. Dan is de rechterkant meer naar buiten gekomen dan de linkerkant, en daardoor zit hij nu hardstikke klem. Als je dan de rechterkant weer naar binnen duwt, zit de cassette in ieder geval weer recht. Soms komt hij er dan alsnog vanzelf uit. Soms moet je hem toch nog helpen door nog wat te trekken. Maar nu zit hij niet meer scheef, dus nu kun je volstaan met een klein beetje trekken, in plaats van met alle macht te moeten trekken. Als dit allemaal niet helpt, zul je alsnog het apparaat open moeten schroeven. Dan kun je de cassette van binnen uit naar buiten duwen. Ook dan geldt: kijk of hij niet scheef zit. Zit hij scheef, duw hem dan eerst recht, dan gaat de rest daarna een stuk eenvoudiger.

Antwoorden (4)

Los schroeven, kijken waar hij vast zit, en voorzichtig los halen. Ik heb het zelf een aantal keer gedaan bij cd-spelers..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat nog wel eens wil helpen is gewoon de stekker uit het stopcontact halen. Je hebt kans dat dan alle beveiligingen van het apparaat ontkoppelen; eventueel kan je het apparaat dan ook nog even heen en weer schudden. Je hebt kans, als je daarna het apparaat waar aansluit, dat dan de knop eject ineens wel weer goed werkt.Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee het moet zijn dat dat lintje om nippels heen gewonden is als ik trek gaat dat kapot
Het is mij regelmatig gelukt met een paar keer uit en aan zetten, of helaas met wat prutsen via de opening (de cassette proberen er zelf uit te tillen). De band is hoe dan ook beschadigd/gekreukt maar vaak nog af te spelen maar wel met storing op die plek. De kans op herhaling is dan wel groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan die cassette er onbeschadigd uithalen, maar daarvoor moet je het toestel goed kennen.
Een techneut doet dat wel voor je, of anders onder begeleiding. Ik was techneut in een vorig leven en zou je kunnen helpen met begeleiding, maar hier is geen chatfunctie oid?