Hoe moet een vhs videobandje eruit gehaald worden?

er zit een ouderwetse vhs videoband vast in dat apparaat
valt zoiets nog te redden ?
het zit vast en het lukt mij niet dat eruit te krijgen.
het is een video en cd speler

Weet jij het antwoord?

/2500

Los schroeven, kijken waar hij vast zit, en voorzichtig los halen. Ik heb het zelf een aantal keer gedaan bij cd-spelers..

Wat nog wel eens wil helpen is gewoon de stekker uit het stopcontact halen. Je hebt kans dat dan alle beveiligingen van het apparaat ontkoppelen; eventueel kan je het apparaat dan ook nog even heen en weer schudden. Je hebt kans, als je daarna het apparaat waar aansluit, dat dan de knop eject ineens wel weer goed werkt.Succes :)

Het is mij regelmatig gelukt met een paar keer uit en aan zetten, of helaas met wat prutsen via de opening (de cassette proberen er zelf uit te tillen). De band is hoe dan ook beschadigd/gekreukt maar vaak nog af te spelen maar wel met storing op die plek. De kans op herhaling is dan wel groot.

Je kan die cassette er onbeschadigd uithalen, maar daarvoor moet je het toestel goed kennen. Een techneut doet dat wel voor je, of anders onder begeleiding. Ik was techneut in een vorig leven en zou je kunnen helpen met begeleiding, maar hier is geen chatfunctie oid?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100