Welke oplaadbare batterijen heb ik nodig?

Dit is echt heel raar...ik heb hier 2 soorten oplaadbare batterijen:
HAPE 2600mAh 1,2V 2.6Ah

En:

HAPE 2200mA (ZONDER h aan het eind)
1,2V

De onderste batterij gaat veel langer mee dan de bovenste.
De bovenste zijn wel al 2 jaar oud maar nog lang niet 1000x opgeladen.
Ik heb een apparaat waar AA batterijtje in moeten, maar die slurpt behoorlijk veel stroom.
Als de bovenste batterijen volledig opgeladen zijn volgens de lader, geeft het apparaat aan dat ze half vol zijn.
De onderste krijg ik wel helemaal opgeladen.

Welke batterijen moet ik nu kopen?
En wat is het verschil tussen mAh en mA...ik snap er helemaal niks meer van...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien snap ik je vraag nier helemaal maar er zijn diverse apparaten in omloop welke met 3 batterijen werken. @ voor de voeding van het apparaat en één voor de tijd (om het ingebouwde klokje van 'stroom te voorzien')

Het beste antwoord

hoe het zit met de wat de oplader aangeeft weet ik niet, maar als je de keuze hebt tussen het kopen van een van deze twee type batereien dan is die van 2600 de gene die het langste mee gaat.

en het enige verschil tussen ma en mah is de letter h, het betekent precies hetzelfde.
mah is de officiele benaming(milliampere hour) maar ma is korter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@lotw: ben het niet met je stelling eens:
mAh geeft een vermogen aan (stroom gedurende een bepaald tijdsbestek)
mA geeft de stroomsterkte aan in een duizendste van Amperes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier komt het inderdaad op neer in de elektrotechniek, en de h staat inderdaad voor de tijdsbepaling.
maar gezien we het hier hebben over een batterij gaat dat hier niet op.
ik neem aan dat u het wel met mij eens bent dat het in dit geval bijde hetzelfde betekent?
en wat ik had geschreven klopt dan dus ook sinds de officiële eenheid die met op een batterij zou moeten zetten mah is en zij deze dus afkorten tot ma(terwijl het in de elektrotechniek dus wel een andere betekenis heeft)

Andere antwoorden (1)

id. 2600 is beter natuurlijk . Worden het meest gebruikt in digitale camera's .Hoe hoger deze waarde hoe beter.En mAh of mA betekend hetzelfde.
En 1 of 2 van die 2 batterijen zullen niet goed meer zijn tenzij die lader ze niet herkent. Probeer eens met een andere lader.Het beste is een lader met ontlaadfunctie !
Eerst ontladen en dan pas laden is beter voor de batterij.