Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke klasse SD heb ik minstens nodig om HD te filmen?

Wat heb ik nodig voor Full-HD?
En wat voor 'gewoon' HD?
En wat voor VGA?

Moet ook geschikt zijn voor foto's, want is voor in een fotocamera.

12 jaar geleden
919
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke camera? Ik heb zelf nog niet gehoord van een camera die 10 nodig heeft dus met class 6 zit je altijd goed.
peterjbruins
12 jaar geleden
ik weet nog niet zeken welke calmera ik ga kopen, maar waarschijnlijk een nikon coolpix L120

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

4en6(nummers op het kaartje) 4 of 6 MB/s HD - Full HD-video (SD memory kaart) SDHC, miniSDHC, microSDHC. Wil je video-opnamen maken? Let dan op de snelheidsklasse die in de handleiding van de camera staat: 2, 4, 6 of 10. Deze klasse-indeling geldt voor alle varianten van de SD-kaart. Het nummer van de klasse geeft aan of de kaart video-opnamen kan wegschrijven met minimaal 2, 4, 6 of 10 MB/s (MB's per seconde). Een kaart met een andere klasse is ook bruikbaar in je camera; een hogere klasse levert echer niets extra's op, met een lagere klasse kun je geen video-opnamen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
ik weet nog niet zeken welke calmera ik ga kopen, maar waarschijnlijk een nikon coolpix L120

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding