Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar worden de gegevens die dij een barcode opgeslagen?

als je een barcode scant, krijg je de informatie die bij het product hoort, maar nou is mijn vraag: hoe zit dit nou precies in elkaar?, niet de code zelf maar het opslaan en weer ophalen van de informatie met een scanner.
- waar word de informatie opgeslagen
-word het per bedrijf gedaan of is er een instantie die alle codes bewaard
- hoe kan een losse handscanner nou die informatie ophalen??

zijn misschien veel dingen die ik wil weten, maar vertel wat je weet en daar ben ik dan dankbaar voor

(als je niets weet hoef je ook niets te zeggen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb wel eens gewerkt met barcode-scanners (in een winkel dus, niet op m'n mobiel). En wat ik weet is dat de scanners altijd verbonden moeten zijn met internet, anders kunnen ze geen informatie ophalen.
Volgens mij wordt het wel per bedrijf gedaan, want als je de code scant kun je zien waar het product hoort te staan in de winkel. Als het via een instantie werd geregeld zou dat nogal onmogelijk zijn..
Ik hoop je vraag een beetje te hebben beantwoord!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De barcode is in feite alleen maar een getal, digitaal opgeslagen. Dit moet altijd vergeleken worden met een database waarbij de getallen gekoppeld worden aan informatie.

In een supermarkt is deze info gekoppeld aan interne of externe computers. Barcode informatie staat dus nooit los op zichzelf.

De informatie hoort doorgaans bij het bedrijf zelf en wordt daar ook opgeslagen.

Een centrale opslag maakt het makkelijker om meer met die info te doen. De gegevens van AH producten zijn bijvoorbeeld ook centraal te benaderen via bijvoorbeeld de AH App voor de Iphone (Appie). Je kunt dan producten scannen (thuis) met je telefoon en aan het boodschappenlijstje koppelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elk bedrijf heeft een computersysteem waarin deze gegevens worden opgeslagen. Albert heijn had in het verleden het edi-systeem ontwikkeld, hier werken ze nog steeds mee.

De gegevens zijn, per bedrijf, opgeslagen in databases, welke door bepaalde functionarissen kunnen worden gewijzigd.

Wil je meer weten over de processen in bedrijven en gegevensverzameling, dan raad ik je aan een boek over administratieve organisatie te lezen (starreveld is binnen de accountancy HET boek dat aangeraden wordt hiervoor).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding