Als ik iets op www.chinabuye.com bestel moet ik dan alleen het product betalen of komen er ook nog andere dingen bij?

De vraag zegt het al.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De kans is groot dat er nog invoerrechten bij gaan komen.

Toegevoegd na 12 uur:
In het kader van jouw reactie:
"Soms komen kopers van goederen van buiten de Europese Unie voor verrassingen te staan. Er blijkt bij levering aan de deur toch nog een en ander betaald te moeten worden. Dit kan voorkomen als de zending (exclusief verzekerings- en vervoerskosten) een waarde van meer dan 22 euro vertegenwoordigt. Toch kan het zijn dat de ontvanger al eerder zendingen heeft ontvangen van een vergelijkbare waarde zonder ooit iets extra’s betaald te hebben. Dit komt doordat niet alle zendingen gecontroleerd worden door de Douane. De kans dat jouw pakket er wordt uitgepikt om gecontroleerd te worden is dus altijd aanwezig. Volgens sommigen is de kans hierop kleiner wanneer de zending verzonden wordt met een bepaald koeriersbedrijf. Hierover zijn echter geen harde feiten bekend. Ook wordt er vaak gebruik gemaakt van de truc om de zender ‘gift’ op het pakket te laten schrijven. Over cadeaus zou geen belasting betaald te hoeven worden, maar de Douane kent deze truc als geen ander.

De kosten die je bij je zending op kan tellen zijn douanerechten, omzetbelasting, accijnzen en inklaringskosten. Overigens zijn deze regels en kosten voor ondernemers en particulieren hetzelfde, maar ondernemers kunnen de betaalde omzetbelasting terugvragen middels de belastingaangifte.

De douanerechten (invoerrechten) variëren per goederensoort. Er kan 0% invoerrechten worden geheven, maar ook 12%. Dit percentage is te berekenen aan de hand van TARIC codes en het land van oorsprong. Deze percentages zijn Europees bepaald en zijn op de website van de Europese Commissie te vinden in een database. De invoerrechten worden geheven op de douanewaarde van de zending. Dit is de waarde van de zending, plus verzendkosten, plus verzekeringspremie tot aan de grens van Nederland."

http://financieel.infonu.nl/belasting/28070-importeren-over-invoerrechten-en-btw.html

Op deze link ook meer informatie over inklaringskosten en eventuele accijnzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
invoerrechten niet persee kan wel en verzendkosten!