Kun je een Apple IPad ook in een andere winkel dan de Apple store kopen, buiten de Apple afdeling bij de V&D?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja. Ze hebben hem ook o.a. bij Dixons en een hoop webshops (bv. Redcoon.nl, Bol.com).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mediamarkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bartsmit!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apple heeft de markt goed onder controle. Het is niet toegestaan Apple producten te verkopen buiten hun 'verkoopapparaat' om. Je zal zien dat alle officiele verkooppunten door Apple aangewezen zijn hun 'resell' te mogen doen. Ieder andere verkoper wordt beticht van parallel-import en wordt hard door Apple aangepakt.

Dit is trouwens niet iets dat alleen Apple doet; Andere merken dromen ervan het zo goed voor mekaar te hebben als Apple. Bedrijven als Canon hebben de zaakjes ook goed voor elkaar terwijl andere vaak de middelen ontbreekt om hun markt te beschermen.
Als consument sta je natuurlijk vrij om artikelen te kopen waar je wilt. Je kan alleen in de problemen komen bij garantieclaims etc.