Ik vind het raar dat je je iPod zomaar kan jailbreaken en als je nog wat downloadt alle APPs gratis kan downloaden. Zitten er dan geen nadelen aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

De garantie vervalt. Als er iets kapot is moet je het zelf betalen.

Toegevoegd na 11 uur:
ter verduidelijking; als je ipod kapot gaat, kan je op herstellen klikken en voila, je bent niet meer gejailbreakt en je garantie is er weer. gaat er echter iets kapot waardoor dit niet kan (iets mis waardoor je hem niet meer kunt aansluiten oid), en je hem niet meer kan herstellen, geldt je garantie niet meer.
het volgende staat op wiki:
'Er zijn geen onomkeerbare risico’s verbonden aan het jailbreaken van een iPhone of iPod touch. Het gedeelte van de apparatuur waar de jailbreak plaatst vindt, kan altijd weer overschreven worden door te herstellen naar de officiële firmware van Apple. Het uitvoeren van een 'jailbreak' doet volgens Apple de fabrieksgarantie vervallen, maar Apple kan zich niet onttrekken aan regels inzake de wettelijke garantie. In de praktijk heeft deze juridische kwestie minder waarde; aangezien eventuele hardwarematige problemen niet het gevolg zullen zijn van de jailbreak en softwarematige problemen opgelost kunnen worden door te herstellen naar een officiële (of custom) firmware. Daarnaast blijft het nog steeds mogelijk om via de App Store de gebruikelijke toepassingen te gebruiken.'
Apple moet dus eigenlijk wel garantie geven, maar doet het niet ('In de praktijk heeft deze juridische kwestie minder waarde').
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat klopt!
Alleen, het kan ook zijn dat er iets mee gebeurt, en dat ie niet meer te herstellen is (als bv de poort in je ipod kapot gaat, waardoor je hem niet meer kan verbinden met itunes). Dan zien ze het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens, ik snap je antwoord niet helemaal; je zegt dat je garantie alleen vervalt als je aan de binnenkant zit te prutsen. Waarom is het dan wel nodig je ipod te herstellen zodat niemand het ooit ziet als ie kapot is? Dan zou het niet uit hoeven maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zegt het verkeerd, de garantie vervalt ook als ze kunnen aantonen dat je met de software hebt lopen knoeien, echter als je het netjes terugzet kunnen ze het niet zien. Het komt er dus op neer dat de garantie niet vervalt zolang je het slim speelt, als je je iDing gejailbreakt opstuurt ben je wel de lul natuurlijk. Of zoals je zegt het niet meer terug te zetten is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb niet gezegd dat het illegaal is hoor..
Er zit een nadeel aan: de batterij raakt sneller leeg. De garantie vervalt NIET! Dit word vaak gezegt maar is niet zo. Je veranderd namelijk alleen iets aan de software. Als hij dan kapot gaat, herstel je hem en ziet niemand dat hij ooit gejailbreakt is. Dan heb je dus gewoon garantie :) Je hebt alleen geen garantie meer als je aan de binnenkant gaat prutsen door een chip te plaatsen of iets dergelijks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nadeel is dat je nooit van de laatste firmware gebruik kunt maken, omdat er pas een crack wordt gezocht nadat de firmware uit is.

En gevoelsmatig zou het kunnen voelen als 'diefstal', ik kan me goed voorstellen dat men dat een nadeel vindt.

Als er niemand meer betaald wordt voor het werk op een app te ontwikkelen, zullen er op een gegeven moment geen apps meer zijn. Niemand wil voor niets werken tenslotte.
paulus811
12 jaar geleden
Een groot nadeel is dat je je App's niet kunt update'n,.
En, je bij de eerstvolgende Firmware-Update je je toestel/App's niet meer kunt gebruiken..!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gehackt worden. Toen ik ooit mijn iPhone gejailbreakt had, toen was er opeens heel veel beltegoed af. Iemand heeft dus via mijn telefoon kosten gemaakt. Jongen uit mijn klas, waren ze via zijn IPhone op het netwerk thuis gaan zitten en daar kwam zo een virus op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De jailbreak doe je om meerdere reden:
_Je wilt applicaties (ook betaalde) draaien die apple niet heeft goed gekeurd en dus niet verkrijgbaar zijn in de appstore. (In het begin b.v. tomtom en b.v. sbsettings)
_Je wilt zelf een provider kiezen (alleen unlocken is dan genoeg) Het is toch jouw tablet!
_Je kan gratis spellen erop zetten, ik denk dat je het daar niet voor hoeft te doen, de spellen zijn n.l. heel goedkoop en van goede kwaliteit.
_Oja nadeeltje: Nieuwste firmware, maar het is onzin dat je iedere keer persee de nieuwste moet nemen en sneller accu leeg is ook onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige nadeel is dat je de iOS niet meer kunt updaten en dat het geheugen gebruikt.

Verder vervalt, in tegenstelling tot een eerder gegeven antwoord, je garantie NIET en is het zelfs legaal.