Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er gevaren om constant (ook 's nachts) een Radio Controlled horloge te dragen?

Ik denk aan de eventuele straling.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een radiogestuurd horloge ONTVANGT alleen maar straling. Het zendt zelf niets uit.

Je hoeft dus niet bang te zijn. Het enige gevaar is dat je de bloedsomloop bij je pols kunt hinderen, maar dat gevaar bestaat bij elk horloge, en heeft niets met straling te maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
 
Een radiogestuurd horloge "luistert" alleen maar naar de signalen die door een atoomklok worden uitgezonden. Op die manier blijft het altijd gelijklopen.

Die atoomklok blijft toch wel stralen, of jij het horloge nu wel of niet draagt.

Er is geen enkele reden waarom het horloge zelf zou moeten zenden. Dat zou hooguit de batterij snel laten leeglopen.
(Lees meer...)
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een kenmerk van radio-straling is dat deze passief opgevangen wordt. Het radio-signaal is er sowieso, en het is aan de ontvangers of ze deze willen oppikken of niet.

Een radio-controlled horloge is dus niet gevaarlijker dan een normaal horloge. Zie voor "gevaren" van een horloge de hele dag dragen: http://www.goeievraag.nl/vraag/gevaren-horloge-gaat-slapen.224505
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik draag zelf al 4 jaar de Casio G-shock en dan letterlijk dag en nacht. Ik doe em alleen af als ik ga douchen - hoewel die ook waterdicht is maar ja.
De Casio ontvangt precies om 0000 het signaal, het scherm gaat even opo blanco en de Casio doet dat maximaal 5 x - mocht het bij een eerdere poging vanaf 0000 niet goed doorkomen. Zoals bij de eerdere antwoorden zend de Casio idd niks uit en zijn er voor jezelf geen 'gevaren' om deze s'nachts te dragen. Voel me kiplekker en mijn pols doet t nog prima.
(Lees meer...)
Bronnen:
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding