Kan ik mijn suedejack in wasmachine wassen?

kan ik mijn suedejack in wasmachine wassen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk op het labeltje.

Het beste antwoord

Ik heb het ook eens gedaan en de jas kwam er mooi weer uit. Wolwasprogramma en een fijnwasmiddel, kort programma. Ik heb het risico destijds genomen omdat de jas 50,00 gulden had gekost en stomen 70,00 gulden zou moeten kosten. Daarna goed inspuiten met een anti rain product voor suede, dan maak je het weer iets vettig en komen er niet zo snel vlekken op.

Ik zou het alleen doen als ik de jas anders niet meer zou dragen, is het een erg dure jas, zou ik hem laten stomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel goed

Andere antwoorden (5)

Ik zou het risico niet lopen, hoewel ik wel eens van iemand heb gehoord bij wie het wel is gelukt mbv het wolwasprogramma. Beter even naar de stomerij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echte suede is (de ruwe kant van leer dus) : nee, dan krijg je een soort kartonnen plank waar je niks meer mee kunt doen.
Beter kun je met een suede jack als vlekken voorkomen geen optie meer is, kleine vlekken proberen te behandelen met een speciaal reinigingsmiddel of wat wasbenzine, of het hele jack naar de stomerij brengen.

Dit is bij uitstek een stuk kleding waar je reeds voor de aanschaf moet nadenken over het onderhoud, want de wasmachine is echt geen optie. Het in Nederlandse kleding altijd aanwezige kledingvoorschriftlabel zal daar ook zeker duidelijkheid over geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier en daar vind je op Internet wel verhalen van mensen die zelf een suede jack gewassen hebben, op de hand met shampoo meestal, maar dat valt volledig onder het kopje 'op eigen risico' . Ik zou het in elk geval niet aanraden, en echte vlekken krijg je er op die manier sowieso eigenlijk niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf heb het wel gedaan.
Maar dat was maar een tweede hands jas.
Maar het ging heel goed hoor.
Wel vloeibaar fijnwas middel gebruiken,en fijn wasprogamma doen,wolwas is ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel maar

Lees dit ff na click op de onderstaande link

http://www.tenwoldemode.nl/pages/tips.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet warmer dan 60°. Daarboven wordt het materiaal keihard na drogen.
Drogen in de wind, niet naast de verwarming of in een droogtrommel.