Hoe zijn de instellingen voor Astra op 23,5 Oost ?

Ik heb zojuist een duo LNB geïnstalleerd.
In de zenderlijst staan de regiozenders, maar op de Thomson decoder krijg ik geen ontvangst.
Ik heb geconstateerd dat de duokop netjes omschakelt en ik heb hem goed gemonteerd.
Ik weet alleen niet hoe de instellingen van schotel 2 moeten staan.
Het gaat om deze waarden:
band, freq, Lo LNB, polarisatie, 22 kHz, symbol rate convul. code.
Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het specifieke aan een duo of quad lnb is dat ze enkele graden gedraaid moeten worden.
(er word een sjabloon bijgeleverd die aan de achterkant bevestigd wordt)
Het afstellen kan het beste gedaan worden mbv een signaalmeter en de tv op de sbs zender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een DUO LNB-kop kan uw schotel alle signalen uit onze pakketten ontvangen. * Voor gelijktijdige onvangst van ASTRA 19,2 en ASTRA 23,5
* Makkelijk te installeren op uw huidige schotelset
* Geschikt voor het aansluiten van maximaal 4 ontvangers
* Ontwikkeld voor gebruik met 64cm Triax-schotel Meer informatie: www.canaldigitaal.nl/duolnb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik in mijn vraag al stelde is het probleem niet gelegen in de montage van de LNB, hij is keurig scheef volgens het sjabloon gemonteerd, met signaalpieper is de stand gecontroleerd en als je een regiozender kiest wordt de tweede kop ingeschakeld.
Je kan dan constateren dat het signaal op het metertje wegvalt als je je hand voor de tweede kop houdt.
Het ging mij om de instellingen, die heb ik intussen trouwens gevonden:
11914 MHz, Hor., Symb. 27500, Fec 3/4
Bedankt voor moeite.
De reactie van de canaldigitaal site was totaal overbodig, die reclametekst staat ook op het doosje van de LNB.

Antwoorden (1)

Als het je specifiek om de regiozenders gaat: Er zenden er nog maar een paar uit via Astra en dat doen ze met de MPEG4 norm. Daar heb je een speciale decoder voor nodig.
escape