Kan ik een 550 mAh AAA-batterij vervangen door een 650 AAA-batterij?

mAh staat toch alleen voor het laadvermogen aan Amperes per uur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.4K

Antwoorden (6)

Ja dat kan je apparaat zal dan iets langer meegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zonder probleem, het is overigens niet Ampères PER uur, maar Ampère MAAL uur, kortweg Ampère-uur.
Er staat dan ook geen schuine streep in de eenheid mAh.
Het is bij voorbeeld het aantal mA die de batterij gedurende 1 uur kan leveren, of het aantal uren dat de batterij 1 mA kan leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan volgens mij inderdaad
mAH staat trouwens voor mega Ampere per uur (uur is in engels hour)

Toegevoegd na 30 minuten:
koosknip wees mij erop dat ik deze vraag fout heb beantwoord.
een grote M staat namelijk voor mega, een kleine m voor mini.
dus het gaat hier zoals in de vraag staat beschreven over milli Ampere per uur
hoop dat ik hierdoor geen fouten de wereld in heb geholpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de eenheid is een kleine m gebruikt, deze staat voor mili, oftewel één duizendste.
Een grote M zou inderdaad mega betekenen, maar 650 mega-ampère-uur is belachelijk veel voor een AAA batterijtje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk voor alle vermenigvuldigingsfactoren voor SI eenheden (en hun resp. symbolen) op deze site:
http://nl.wikipedia.org/wiki/SI-eenheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu staat er zowel mini als milli in je antwoord. Milli is het enig juiste!
Ja hoe hoger de mAh hoe langer je met de batterij kan doen, voor AAA batterijen kan dat zelfs tot 1000mAh en voor AA batterijen tot 2700mAh.
Eneloop batterijen zijn op dit moment het best, die ontladen bijna niet;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan, het heeft niets te maken met het voltage maar met de amperatie, hij zal langer mee gaan dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, je hebt helemaal gelijk.
Het duurt alleen iets langer voordat hij volledige is opgeladen. Maar hetzelfde geldt voor het ontladen.