Waarom zijn er weinig keukenapparaten die op batterijen werken?

Tegenwoordig zijn heel veel apparaten ook draadloos te verkrijgen maar kijk je in de keuken dan vind je er heel weinig. Denk maar aan waterkokers, koffiezetapparaat, broodrooster, magnetrons, friture, mixers die altijd met een stekker aangesloten moeten worden op een stopcontact.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder heeft trouwens wel een staafmixer op batterijen, bij deze is het ook wel handig dattie verplaatsbaar is want hij ligt meestal in haar slaapkamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ehh.....staafmixer in een slaapkamer?? heb er toch wel vragen bij...of is het om haar medicatie te mixen?

Het beste antwoord

Dit zijn nou bijna allemaal apparaten die gebruiken maken van verwarming wat echt een enorme stoot aan energie zou gebruiken, dat zouden flinke en hele dure accu's worden. Een mixer zou wel kunnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze staan ook meestal op een vaste plek en zoals gezegd accu's raken op moeten vervangen worden en batterijen zijn qua gebruik +/- 1000x zo duur als stroom uit het stopcontact.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat keuken spullen iets meer stroom nodig heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al die batterijen zijn heel erg milieuvervuilend en onpraktisch, als ze een keer opraken. Keukenapparaten gebruik je nou eenmaal zo vaak dat je ze met 1 druk op de knop wilt kunnen gebruiken. Daarnaast moeten er wel heel veel batterijen in, wil je niet steeds nieuwe batterijen erin hoeven stoppen: deze apparaten gebruiken nou eenmaal veel stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een waterkoker met zo'n accu wordt onhandig groot en zwaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je slaat er wel de spijker mee op de kop. Een beetje keukenapparaat is al 600 watt. Een mixer met een paar penlite batterijtjes, nou daar kan je alleen water mee mixen. Doe je er suiker bij dan trekt hij het qua vermogen niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
het voornaamste nut aan de milieuonvriendelijkere en duurdere oplossing van batterijen/accu's ipv netstroom is dat producten daarmee draagbaar worden. nu voel ik niet echt behoefte om elke dag met mn keukengerei rond te sjouwen dus vandaar dat ze gedacht hebben de stekkers er maar aan te laten. er zijn inmiddels voldoende mogelijkheden om via accu's aan grote tijdelijke vermogensvragen te voldoen maar wat is het nut? bovendien n beetje zonde n accu van 100 euro op n waterkoker van n tientje. er is inmiddel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven ook al aangegeven:
5 van de 6 in jouw vraag genoemde apparaten werken met verwarming.
Om iets elektrisch te verwarmen is veel energie nodig.

Dit maakt niet alleen een grote en zware accu nodig, het maakt ook nog eens dat je na elk gebruik het apparaat weer via het stopcontact een paar uur moet laden.

Je moet dus toch weer voor langere tijd het apparaat met een snoer aansluiten.

Bij veel waterkokers hebben ze een elegante tussenoplossing gevonden:
Draadloos vul je hem en schenk je hem leeg, opwarmen doet hij op zijn voet die met een snoer aangesloten is.