Als je een bij een kapotte lamp de schakelaar(knopje) op "on" zet verbruikt deze dan toch stroom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hee Antwoordman ..jij als Lamp moet dit weten ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of Lampje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
; lampje is uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het werkelijk zo'n licht of kickt naatje misschien een beetje op het antwoordmanneke?

Antwoorden (3)

Stroom is letterlijk een stroom van energie die door een circuit gaat. Als je dat circuit onderbreekt (door een schakelaar uit te zetten bv) onderbreek je de stroom en verbruik je dus geen stroom.
Nu zet de de schakelaar aan, maar wordt de stroom onderbroken door de kapotte lamp. Je verbruikt dan dus geen stroom...

Toegevoegd na 14 seconden:
Mijn eerste reactie was trouwens: Blond zeker???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zelfs een oplader in de muur hebt zitten zonder telefoon , verbruik je stroom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als een lamp kapot is, dan is het gloeidraadje kapot. Dat wil zeggen dat er geen stroom meer doorheen kan lopen, en dus verbruikt de lamp ook geen stroom meer.