Waarom gaat ons brandalarm zomaar af en hoe kan ik dit voorkomen?

Ik word gek, die dingen jagen me de stuipen op het lijf. Het is echt niet leuk, vooral 's nachts.
Ze gaan na een halve minuut zelf weer uit. (ze zijn gekoppeld, dus als er 1 gaat, gaan ze allemaal)

Volgens fabrikant kan het door stof komen en moeten we die dingen 1x per maand stofzuigen. Gedaan, maar ze gingen toch weer af.

Batterij leeg kan het niet zijn, ze zijn aangesloten op netstroom en de batterijen voor als de stroom uitvalt zitten er net 3 maanden in.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.7K

Het beste antwoord

Het klopt dat de melders als ze stoffig zijn vanzelf kunnen afgaan. Stofzuigen heeft niet het gewenste effect. Wat ik zelf dam doe is het vuil wat binnenin vast gaat zitten met een schone kwast verwijderen. Kun je er niet bij met de kwast haal dan even het kapje los. Hiermee zou de kwaal opgelost moeten zijn. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een brandmelder moet je sowieso nooit klooien. Als hij vaak afgaat, kan het inderdaad zijndat er stof in zit maar hij ook kapot zijn. Ik raad je aan om een nieuwe te kopen, want als je huis totaal afbrand en je brandmelder gaat niet af is het te laat. Vaak kan je ook bij je verzekering één of twee gratis brandmelders aanvragen.