Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik het snoer van een lamp met stekker aansluiten op een kroonsteentje? Moet ik dan 'gewoon' het snoer doorknippen?

Ik wil een muurlamp met stekker aansluiten op het lichtnet zodat ik de schakelaar bij de deur kan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kunt hem gewoon.doorsnijden zolang er geen stroom op staat. Jr moet de kabel dan wel strippen, en gebruik voor xtra veiligheid isolatietape over de kroonsteen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bedoeling is eigenlijk dat de bedrading 1 geheel blijft ofwel direct op de knop aansluiten. Wellicht met een nieuwe langere kabel ook aan de lamp. Een kroonsteentje kan wel maar veel veiliger is 1 geheel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi gast55788,

het antwoord is 'ja' ,maar toch zou ik NEE willen zeggen.
uit het stellen van deze vraag concludeer ik, dat jij (nog) niet zo veel ervaring en kennis van elektrotechniek hebt.
dat is beslist geen schande, maar bedenk dat netspanning 230V erg dodelijk kan zijn, niet alleen voor jouw, maar ook voor alle anderen die in hetzelfde huis wonen en bezoeken.
dus een eerlijk en gezond advies, sla het niet in de wind.

laat een ander het klusje opknappen!

groeten, Dré
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding