wat heeft de actie van het WNF voor een zin als de straatlantaarns aan blijven?

het WNF doet een actie met een uur lang de lichten doven. maar wat heeft dat voor een zin als de straatlantaarns aan blijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Straatlantaarns dienen om in een woonplaats mensen het gemakkelijker te maken hun weg te vinden. Dieren in de vrije natuur hebben daar geen last van, maar wel van de felle verlichting langs de autowegen. Dat is waar de WNF-actie voor bedoeld is.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, de wnf actie is bedoeld voor bewustwording mbt duurzaamheid, Bijvoorbeeld door: •alleen houtproducten met het FSC-keurmerk te kopen
•de VISwijzer te gebruiken bij het kopen van vis
•een keer de auto te laten staan
•spaarlampen te gebruiken
•te letten op energieverbruik
•een dag per week geen vlees te eten het is een wereldwijde actie en heeft niets te maken met felle snelwegverlichting die overlast zou geven voor dieren.

Andere antwoorden (3)

ook al blijven de straatlantaarns branden, dan nog wordt er een boel energie bespaart, als veel mensen thuis het licht een uur uitdoen. Maar het gaat vooral om mensen bewust te maken van energiebesparing.
13 jaar geleden
De actie van het WNF gaat helemaal niet om dat ene uurtje in het donker, maar juist om bewustwording van de bevolking en het op gang brengen van een maatschappelijke discussie.

Lantarenpalen zijn er (meestal) niet voor niets, maar zijn maatschappelijk juist nuttig in verband met de veiligheid.

Dus het is beter dat de lantarenpalen branden (veiliheid), er kritische vragen over energiegebruik worden gesteld en echt wordt nagedacht over het probleem, dan dat er puur voor de vorm even een uurtje het schakelaartje wordt overgehaald en iedereen morgen gewoon weer zijn normale gang gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De actie is al geslaagd als men er over nadenkt zoals deze vraag op GV bijvoorbeeld.