Wat betekent snooz van je wekker en wat houd het in ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Snooze_button
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf voor de gek houden... gewoon opstaan bij het eerste teken, of jezelf bijvoorbaat 9 minuten extra nachtrust gunnen en de wekker later zetten.

Antwoorden (9)

Lekker relaxed geluidje, zoemend, van je wekker om wakker te worden.

Toegevoegd na 22 minuten:
in herhaling ja. zo vanzelfsprekend dat ik het er niet bij he gezet. Dacht dat het om het zachte geluid ging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mss bij jouw wekker zo, dat zachte geluidje. De snooze-functie is puur de herhaling van het weksignaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Zoes, ik heb een witte snooze-wekker en die geeft een zacht zoem. Inderdaad zoiets als zzzzz, zoals hieronder zo mooi wordt omschreven. Met herhaling. Hiervoor had ik er een met twee van die bellen erop. Dat was heftiger wakker worden. Dit is veel relaxter.
Ik heb werkelijk altijd gedacht dat snooze stond voor dat gezoem. Vandaar mijn reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft niks :) weer wat geleerd, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yes! :)
Een korte pauze waarna je wekker opnieuw afgaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
To snooz, het geluid dat je maakt als je slaapt, zoals de zzzzzz van donald duck. Het betekent dat je nog even door wil slapen. Meestal 9 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekend dat je wekker een paar minuten later weer afgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent dutten in het engels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekent idd dat je de wekker het weksignaal laat herhalen. Dat is bij de meeste wekkers om de 9 minuten, de grootste tijdsspanne die de wekker met 1 digit kan overbruggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snoozen komt van het Engelse werkwoord to snooze en betekent vertaald in het Nederlands dommelen of licht slapen of afwisselend licht slapen en wakker worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snooze bijv.. Als je wekker afgaat en de 1e keer word je niet wakker dan kun jij je telefoon zo instellen dat het een 2e keer afgaat zodat je eerder wakker word.. Dit is was snooze dus eigenlijk doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snooze betekent herhaling/repeat. Als je dit instelt gaat je wekker naar b.v. 5 min weer af. makkelijk he. Zit meestal ook op je mobiel. De techniek staat voor niets.