Waarom gaan mijn oortjes steeds kapot?

Ik heb nu 3 paar oortjes gehad en steeds ging na 1-1,5 jaar 1 oortje kapot. is er een manier om dit te voorkomen? ik gebruik mijn echt elke dag. Zijn er ook extra stevige oortjes?(die niet kapot gaan)

Toegevoegd na 22 minuten:
ik weet dat door oppropping er kabelbreuk kan ontstaan, het probleem is dat mijn oortjes overdag om nek hangen en 's avonds op de tafel liggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

De kwaliteit voor oortjes onder de 25 euro zijn over het algemeen van redelijk dezelfde kwaliteit.
Ik hoor veel goede verhalen van oortjes van het merk Sennheiser, wellicht kun je deze een keer aanschaffen. Je hebt hierin natuurlijk ook verschillende prijs categorieën, maar ik zou dan iets kiezen rond de 50 euro of oortjes die er degelijk uitzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk heeft het met de manier van opbergen te maken, voor de momenten dat je de oortjes niet gebruikt. Beste kun je ze in een harde verpakking stoppen. Dit voorkomt kabelbreuk. Kabelbreuk is meestal de oorzaak van een defect oortje.
13 jaar geleden
Ik vind dat je er dan nog redelijk lang mee doet. Maar kabelbreuken komen meestal door het snoer te strak op te wikkelen. Er bestaan speciale doosjes waarin een soort oprolmechaniek zit. Ik weet niet of die ook los te koop zijn of alleen met nieuwe oordoppen samen, maar misschien is het een optie voor je.