Kan een koelkast tegen vriestemperaturen?

Ik heb een koelkast-diepvriescombinatie in de garage staan sinds april van dit jaar. De koelkast is twee jaar oud. Nu vroeg ik me af of hij bestand is tegen de vrieskou.

Toegevoegd na 3 minuten:
ter info... De koelkast steekt in het stopcontact en wordt momenteel gebruikt om alcoholische dranken te bewaren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een gewone koel-vriescombinatie vriest niet als de omgevingstemperatuur onder de plm. 7 graden zakt.

Er zijn wel combinaties met een dubbele thermostaat. Dat zorgt ervoor dat de vriezer het gewoon blijft doen als het voor de koelkast al te koud is.

Het hangt dus van je combinatie afhangen. De kans dat hij ook kapot gaat door de kou, is niet zo groot.
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de omgevingstemperatuur beneden de 10 graden raakt kan de thermostaat van slag raken. De inwendige temperatuur wordt echter nooit hoger dan de omgevingstemperatuur.
Er gaat ook niets kapot, dus zolang je er alleen dranken in hebt is er weinig te vrezen, tenzij de temperatuur in de garage voor langere tijd onder de min vijf zakt; dan kan je bier gaan bevriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bijkeuken stond onze tweede koelkast met klein vrieshokje. Tegen de buitenmuur. Als het behoorlijk vroor dan gaf hij het op. Gek genoeg. Hij stond daar voor extra koel- en vriesruimte, maar omdat je er in de winter dus niet op kon vertrouwen hebben we hem afgevoerd.
Dus als antwoord op je vraag: bij ons leverde het problemen op.