Hoe kan je foto's op computer op televisie van 2007 bekijken?

Ik begreep van iemand dat er een apparaatje is voor ca 40 euro waardoor ik o.a. foto's die op de computer staan op de televisie kan bekijken. Hoe heet zo'n apparaat?

2 jaar geleden
1.5K
TurfGraver
2 jaar geleden
Een kabel?
SingingCoyote13
2 jaar geleden
er zijn kabels en converters (kastjes) voor. een oplossing (probeer dit eerst) is een gewone hdmi kabel waarmee je de computer via de hdmi uit (moet deze wel hebben) gewoon in de tv inplugt via de tv hdmi ingang dan het hdmi kanaal aanzetten (meestal moet dit eerst op de tv). als je tv alleen een av tulp (3 ronde connectors meestal rood wit en geel - haal deze niet doorelkaar eentje is voor video de andere voor het geluid) heeft dan heb je een heel oude tv, hiervoor is er een hdmi naar av tullip kastje nodig + de bijbehorende kabels. ook kan het zijn dat je pc of laptop alleen een vga uitgang heeft, zelfde verhaal dan is er een vga naar av tullip kastje met kabels (vga kabel + een (3 stekkers) av tullip kabel) nodig. ik heb zelf een oude pc die ik als retro-game pc gebruik aan de tv hangen omdat ik geen hdmi meer overhad en er waren problemen met deze specifieke tv en de hdmi ingang (oude tv/foute resolutie kon het niet verhelpen) via een vga-tullip kastje deze zijn ook rondom 40 euro.
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Hdmi of vga kabel?
Franciscus99
2 jaar geleden
Ik heb een hdmi ingang. Ik ga er mee aan de slag. Probeer de Chromecast, dat is makkelijker dan kabels.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb een utp kabeltje van pc naar tv lopen, pc starten en afspelen op tv is mogelijk van foto's en films. Ook muziek is mogelijk.

Het beste antwoord

Je kunt hiervoor een Chromecast aanschaffen. Sluit de Chromecast aan op je oude tv en een voedingsbron. Ga vervolgens naar chromecast.com/setup. Maak op je computer verbinding met hetzelfde wifi-netwerk als op je tv.
Je hebt hiervoor wel een HDMI-ingang nodig. Indien de tv dit niet heeft, zie:
https://thehometheaterdiy.com/connect-tv-to-receiver-without-hdmi/