Kun je met de Google Assistant ook je tv bedienen?

Ik heb een Samsung QLED 4K 43Q64A (2021) smart tv. Het lukt me wel om de tv aan of uit te zetten via de Google spraak assistent maar als ik bijvoorbeeld om via Youtube iets af te spelen op mijn tv dan snapt ie dat niet. Maar misschien is dat helemaal niet mogelijk, vandaar mijn vraag.
als ik bijvoorbeeld vraag dus........

2 jaar geleden
1.4K
Niesje1973
2 jaar geleden
Ik heb de tv al toegevoegd, die ik zie ik in de Google Home app (op mijn telefoon) staan bij de apparaten in woonkamer. Ik kreeg overigens nergens de optie om op 'heb je al iets ingesteld' te klikken. En anders zou ik de tv toch ook niet kunnen in- en uitschakelen met de spraak assistent?

Antwoorden (1)

Dat zou wel moeten kunnen. Voorbeelden:
‘Hé Google, speel video’s van de natuur af op YouTube.’
‘Hé Google, spoel 30 seconden terug op YouTube.’
‘Hé Google, speel video’s van Snoop Dogg af op YouTube in de slaapkamer.’

Handleiding
Met een Samsung QLED tv van 2019 of later koppel je Google met behulp van Samsung SmartThings. Log op je televisie in met je SmartThings-account. Open vervolgens de Google Home app en klik op het plusje linksboven. Druk op 'apparaat instellen' en ga naar 'heb je al iets ingesteld'. In dit menu koppel je jouw SmartThings account aan Google Home. Je bedient je QLED tv vervolgens ook via Google Assistant.