Hoe kijk je het snelst tv?

Ik las dit artikel wat ietwat gedateerd is want analoog bestaat niet meer,
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/mijn-buren-juichten-dertig-seconden-eerder-waarom-heb-ik-een-vertraging-bij-live-voetbal-op-tv/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=Radar%20Woensdag%2016%20juni&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20210616#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=Radar+Woensdag+16+juni
Ik vond net bij KPN het waarschijnlijk juiste antwoord: via een dvb-t2 (digitenne)
https://forum.kpn.com/digitenne-12/met-digitenne-als-eerste-juichen-tijdens-nederlands-elftal-543233

2 jaar geleden
1.4K
SentWierda
2 jaar geleden
Gewoon je tv aanzetten, dan kijk je het snelst tv.
Mooie vraag op de dag dat honderdduizenden Nederlanders hun best doen op z'n langzaamst EK-voetbal te kijken: met een vertraging van tientallen seconden. Streamen, een bijzondere ervaring. De hele straat juicht en jij hebt geen idee waarom...
LeonardN
2 jaar geleden
Geen idee welke provider het snelst is.
Enige wat ik kan zeggen dat Ziggo-kastje ~15 seconden sneller is dan ZiggoGO(dus via de website).
SentWierda
2 jaar geleden
Live is live. De kabel-tv is live. Dus kijk je op kabel-tv het snelst.
De website is streaming en streaming werkt met gemiddeld tientallen seconden vertraging. Het kan zelfs een vertraging met twee minuten zijn.....
In theorie hoor je zelf (streamen) het eerste doelpunt terwijl de buren (kabel-tv) al aan het tweede doelpunt toe zijn.
Bron: https://www.nu.nl/tech/6139406/vertraging-bij-ek-streams-heel-irritant-maar-vaak-weinig-aan-te-doen.html
LeonardN
2 jaar geleden
"De kabel-tv is live."
Nee ook daar zal altijd enige vertraging inzitten. Ook in digitale kabel TV zit vertraging . Ook in analoge kabel TV zit vertraging (maar dat bestaat niet meer).
Al was het maar dat een elektrisch signaal tijd nodig heeft om ergens te komen.
Zelfs als je in het stadium bent is er vertraging. Ook licht heeft namelijk tijd nodig om op zijn plaats te komen.
De vraag is dus wanneer dit effect problematisch is.
In het stadium is dat effect niet merkbaar. Licht gaat namelijk te snel om een probleem te vormen.
Bij TV-uitzendingen zal dat anders zijn. Voordat het signaal van de stadioncamera's bij jouw provider is, daar opnieuw gecodeerd is en weer verzonden is, weer opgevangen door jouw decoder EN DAAR WEER gedecodeerd zal altijd vertraging opleveren.
Griffin
2 jaar geleden
"Hoe kijk je het snelst tv?"
Je bedoelt eigenlijk te zeggen met de minste latentie. Wedstrijden worden via een uplink naar een satelliet gestuurd zodat de rest van de wereld ook kan genieten, je zou dan verwachten dat je via de satelliet met de minste latentie kijkt naar "live" events. Moet wel opmerken dat live nooit echt helemaal live is, want er wordt altijd 2 minuten extra vertraging ingebouwd om de pas af te snijden voor knakkers die een politiek statement willen maken, hoewel het met die lullo van Greenpeace aan z'n parachute niet helemaal gelukt is.
LeonardN
2 jaar geleden
"Wedstrijden worden via een uplink naar een satelliet gestuurd zodat de rest van de wereld ook kan genieten, je zou dan verwachten dat je via de satelliet met de minste latentie kijkt naar "live" events."
Ik volg die stelling nog niet helemaal.
Krijgen mensen die met een satellietschotel kijken dan DIRECT die feed te zien?!
Ik zou aannemen dat die rauwe feed toch weer eerst bij bv canaaldigitaal binnenkomt, dat daar logo, evt. ondertiteling, audiospoor, etc erop geplakt wordt en dan wederom verstuurd wordt met satelliet.

Antwoorden (1)

De combinatie tv-zonder-geluid + radio biedt het beste resultaat.
Laptops, tablets en smartphones geven vertraging; van seconden (vaak enkele tientallen) tot soms twee minuten.
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
TV via welke methode?
-Kabel, analoog/digitaal (DVB-C)
-DSL
-Glasvezel
-Digitenne (DVB-T(2)
-Satelliet (DVB-S)
-Websitestream/app Radio via welke methode?
-FM/AM
-DAB(+)
-Websitestream
SentWierda
2 jaar geleden
@LeonardN. Het gaat niet om welke wel, maar om welke niet.
Websitestream is sowieso vragen om moeilijkheden.
FM/AM ontvang je via de kabel. Want anders dreigen problemen, want onbetrouwbaar: je ontvangt nogal eens niet een zender die je wel zou moeten ontvangen.
En pc/laptop, tablet en smartphone zijn afraders.
Blijft over als -beste keus- bij voetbalwedstrijden: de tv voor de beeldontvangst en voor de geluidsontvangst : de radio en zo mogelijk een vaste telefoonlijn met het stadion.